tisdag, februari 5

Tips-SM vecka 4

Jadu, vad ska man säga om helgens rad....lika svårtippad som en nunna är svårpipppad. Omgången var full utav skrällar och både Chelsea och United tappade poäng. United såg länge ut att förlora, men efter att United mössan åkt på i 80:e minuten så fixade Tevez kvitteringen i 94:e. I och med det resultatet så sprack chanserna till 13 rätt för det flesta(läs:Alla utom mig som kände lukten utav ett X lång väg, hur det nu är möjligt med tanke på att mitt luktsinne är satt ur spel sedan barnsben) redan på kupongens första match. Pajen och Törnen stod för toppnoteringarna med 6 rätt, Hallonberget och Jev bottennoteringar med 4 rätt.

Det slutade med att "Fiskarna" fick ihop 21 rätt och "Krigarna" 19 rätt. Det betyder att "Fiskarna" går om och tar ledningen med 1 poäng i totalen. Det finns dock stor risk för att denna omgången inte kommer räknas in i den slutgiltiga toltalen då man får räkna bort lagets sämsta omgång. Jag kan gå ut redan nu och säga att om vi i år precis som förra året lyckas få ihop mer rätt totalt men ändå förlorar pga att man får räkna bort sämsta omgången så är Tips-SM riggat. Tycker nog faktiskt att alla omgångar ska räknas.

Nu tar vi alla nya tag inför nästa omgång. Man får sig allt en liten tankeställare efter en omgång som denna och ska ta mig en ordentlig funderar på hur jag ska lägga upp mitt system inför helgen som kommer.

Veckans rad ser ut på detta viset:

1. West Ham - Birmingham (Kan Larsson näta igen?)
2. Bolton - Pompay
3. Derby - Tottenham
4. Everton - Reading
5. M.brough - Fulham
6. Sunderland - Wigan
7. Ipswich - Watford
8. Wolves - Stoke (Pajen hävdar att det inte går att tippa Wolves och funderar enligt rykten på att inte tippa denna matchen)
9. Barnsley - W Bromwich
10. Bristol C - Sheffield W
11. Hull - Blackpool
12. Preston - Coventry
13. Southampton - Queens PR

Nu ser vi till att dra hem lite pengar denna omgången med!!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vill inte höra något om riggat! Precis som förra gången så är alla relger och förutsättningar tydliga och alla har gett sig in på dessa vilkor.

Anonym sa...

jo iof, men jag tycker reglerna är riggade. Flest rätt på 6 omgångar ska vinna, inga borträkningar.

Anonym sa...

Rätta raden:

12
x2
2

1
1x
1

1x
2
2

1
1
1x
1x

Anonym sa...

Tror att det kommer bli stor spridning på resultaten denna veckan. Bottennotering på 6 rätt och toppnotering på 10 är mitt tips.

1
x
2

1
1x
1

1x
1x
x2

12
1
12
2

Persson sa...

Förhoppningsvis är det inte jag som ligger i botten då. Men troligtvis är det väl så, här kommer 6 rätts raden.

1
12
2

1
1
1x

1x
1
2

1x
1
1x
12

Kinta sa...

1
1x
2

1
1
11

1x
12
2

1x
1
12
12

Kinta sa...

de skall vara en enkeletta i match 6. Känns lite onödigt att garder med 2 ettor

Anonym sa...

Inga rader från Krigarna....skandal!

Anonym sa...

Har efter mycket slit fått tag på jevs och törnens rader. Per å hallonberget mörkar tydligen, illa!!

Törnen:

12
2
2
1
1x
12
1
1
2
1
1x
12
x2

Jev:

1x
2
2
1
1
1x
1
x2
2
1
1x
x2
12

Anonym sa...

Hallberg:

1
X2
2
1
1
X2
X2
1X
X2
1
1
1
1X

Anonym sa...

hmmm har de glömt att lämna in eller?

Anonym sa...

Ojoj vinst igen!

Anonym sa...

Verkar som att Per hade 5 rätt...om man tittar på tips-sm sidan. Det betyder oavgjort denna omgång om jag räknat rätt?

Anonym sa...

6 rätt hade han visst..

Anonym sa...

Japp 6 rätt på Per.
Observera mitt uttalande när jag la in min rad

"Tror att det kommer bli stor spridning på resultaten denna veckan. Bottennotering på 6 rätt och toppnotering på 10 är mitt tips."

Fin prick...

Anonym sa...

Dominerade veckans stryktips fullständigt. En vinst på 32 riksdaler.

På gång

Uppdaterad 1 Mars

-PL och CL upplösning

Hockey Nyheter